Forum www.rzeznik40k.fora.pl Strona Główna www.rzeznik40k.fora.pl
klub bitewniakowy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Planetary Empires
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rzeznik40k.fora.pl Strona Główna -> Forum Klubu Rzeźnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iroks
okrawacz zwłok



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:26, 18 Sie 2009    Temat postu:

i może by wykorzystać cześć zasad z planet strike, chociażby to jak obrońca ustawia teren pod siebie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedal
bartnik



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3city Tau'ri

PostWysłany: Wto 10:06, 18 Sie 2009    Temat postu:

ustawianie terenu mogło by być nieco przegięte, przynajmniej całego Smile
stawiał bym na to, ze teren jest bardziej zależny od tego gdzie się bitwa toczy, np atak z lasu na miasto powodował by, ze atakujący po swojej stronie ma raczej lasy a broniący ruiny Smile

bonusy trzeba by bardzo ostrożnie wymyślać by nie przegiąć Razz
jednym z bonusów mógł by być zwiad, pozwalający danej osobie wybrać np sposób rozstawiania lub typ bitwy
bonusem mogło by być takie coś zmienić jakiś slot z FOC na inny, np troops na HS jak masz "jakaś fabrykę pancerki"

sposób zdobywania bonusów też jest do opracowania, zakładam, ze jednym z nich było by zdobywanie budynków specjalnych rozsianych na planszy, może nawet losowo, gdzie było by badanie ruin takich budynków i w momencie zbadania odkrywamy losowy bonus Smile

do obmyślenia jest też to co w danej turze może zrobić gracz, zakładam jeden atak lub zajęcie pola ...
z obronami juz gorzej ... bo jak 3 graczy zaatakuje jednego to daje dla tego jednego 3 obrony i atak a to 4 bitwy Sad ... można też zrobić tak, że jeden gracz może być raz zaatakowany ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dedal dnia Wto 10:09, 18 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rilian
rzeźnik akolita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:20, 19 Sie 2009    Temat postu:

ja proponuje wogole inaczej rozpisac Foca. Pierwszy pomysl moj, to zrobic cos takiego, ze kazda armia jest reprezentowana przez żetoniki na duzej mapie. Kazdy żetonik to powiedzmy 500 pkt.

Kazdy zetonik ma swojego foca na przyklad 0-1 HQ 0-4 Troops i do wyboru 0-2 FA/Elity/HS. Zeby moc polaczyc żetoniki w armie (wystawiac w bitwie wiecej niz 500 pkt) trzeba miec minimum 1 HQ i po jednym Troops za każdy żetonik jaki jest w armii. W ten sposob nie bedzie przegietych armii, bo bedzie zawsze ograniczony Foc, a bedzie opcja wystawianai malych jednostek zwiadu, gdzie na przyklad wystawiasz sam fast attack, ale masz armie tylko na 500pkt.

To oczywiscie pierwszy pomysl moj, wiec trzebaby go domyslec, bo Bosforus napewno zaraz wymysli jak zrobic z tego cos przegietego.

co do ataku kilku graczy na jednego, to moze zrobmy tak, ze zabronione sa sojusze i jak sie okaze, ze kilku atakuje jednego, to z losowania moze wyniknac, ze na przyklad sie gdzies spotkali i walcza ze soba, a nie z tym graczem ktorego atakowali?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iroks
okrawacz zwłok



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:25, 19 Sie 2009    Temat postu:

skoro mozna będzie wystawić na 500 pkt sam fast attack to będzie też można wystawić 2 landki Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord masło
żarłok



Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z nienacka

PostWysłany: Śro 10:26, 19 Sie 2009    Temat postu:

nie za bardzo bo przecież jak zostało wczesniej nadmienione na każde 500 pkt (czyli żeton) przypada conajmniej 1 HQ i TROOPS


Rilian jeżeli chcesz żeby nie było przeginek z sojuszami można by np. zrobić taki myk;

Pozwolić na sojusze ale stworzyć specjalną tabeleczkę i co turo rundo cokolwiek sojusznicy sprawdzaja jak im sie wspólnie żyje i tu mogą wyjść rzeczy od zacieśnienia współpracy (z jakimś tam wpływem na grę) do nagłego zerwania stosunków powodującego natychmiastowym starciem dostępnych sił członków sojuszu (i oczywiście brakiem jakich kolwiek możliwości przyszłego sojuszu); Tak naprawde można też to stosować przy próbie zawarci sojuszu

Wiem wymyślam debilizmy ale nudzi mi sie w pracy

Berni: No jestem dumny z Ciebie Bartku, coraz mniej byków ort. robisz Wink literówek nie poprawiam, bo to każdemu się zdarza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lord masło dnia Śro 10:43, 19 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedal
bartnik



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3city Tau'ri

PostWysłany: Śro 13:32, 19 Sie 2009    Temat postu:

fajne Smile choć pamiętajmy by nie przesadzić z ilością zasad bo będzie zbyt skomplikowane a wymieniony już Bosforus Razz opanuje je idealnie i znajdzie mega kombo Smile

kartoniki mogły by być ciekawe ale skoro to kartoniki reprezentują armie to musiały by się spotkać kartonik na kartonik a to już problematyczne Sad
poza tym jeśli pod kartonikami są konkretne jednostki to mamy zero zmian w rozpiskach ... a jeśli to tylko typy jednostek to co z awansami Sad

do tej pory (jak grałem) awanse były tak rozwiązywane, ze nadawano je jednostkom które przeżyły bitwę i dana jednostka nie mogła zmienić swojego uzbrojenia a jedynie dokupić się do pełnego stanu, jeśli potem w jakiejś bitwie była społowiona to traciła bonus (jeden jeśli miała dwa)

tak jeszcze do kartoników, wymagały by przemieszczania "wojsk" a to też komplikuje zdobywanie terenów jeśli ataki mogły by wyprowadzać kartoniki Smile

P.S. sorki za takie krytykowanie (nawet z testów na typ członka zespołu dostawałem krytyka), nie przejmujcie się tym i dalej sypcie pomysłami Smile lepiej zonka wykryć zanim zaczniemy grać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord masło
żarłok



Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z nienacka

PostWysłany: Śro 13:45, 19 Sie 2009    Temat postu:

jeżeli wszyscy tak się boją bosforusa (i słusznie bo to powergamer klasy galaktycznej) proponuję żeby zawsze on rzucał monetom kostkom patykiem czy innym narzędziem testów losowych i sprawdzał czy moze cos zrobić w danej turze czy nie Razz

a tak na marginesie co do poziomów to system opisany w roolbooku 4 edycji jest dość znośny poza tabelkami ze skilami (mało tego)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedal
bartnik



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3city Tau'ri

PostWysłany: Śro 13:49, 19 Sie 2009    Temat postu:

zapomniałem o sojuszach Smile nie komplikował bym tego, bo jak zaczniemy ustalać reguły spiskowania to się może zrobić bajzel Razz
spiski i tak się pewnie pojawią i zawsze będzie ktoś kto odpadnie pierwszy ... nie unikniemy tego Razz

teoretycznie wyeliminować takie atakowanie jednego gracza można w prosty sposób ... atakujący (najlepiej od najsłabszego do najsilniejszego) wybierają w kolejności kogo atakują i gdzie tak by dany przeciwnik był wybrany tylko raz, chyba, że się zgodzi być dwa razy (bo ma czas na tyle bitew) to da na gracza :
- 1 bitwę (walka o to samo pole lub walka o sąsiadujące przez granicę)
- 2 bitwy (obrona i atak)
- 2 lub więcej (zależy od zgody gracza)
zakładam, że 2 bitwy to raczej max bo mamy 2 tyg na to Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedal
bartnik



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3city Tau'ri

PostWysłany: Śro 13:53, 19 Sie 2009    Temat postu:

Lord masło napisał:
a tak na marginesie co do poziomów to system opisany w roolbooku 4 edycji jest dość znośny poza tabelkami ze skilami (mało tego)

w 5ed są 4 tabelki i z doświadczenia wiem, że nie jest to tak mocno przegięte (1+ do pancerza musi być zgodny z zasadami wiec max 14 Razz)
przynajmniej mi się grało całkiem miło jak miałem +1 BS na landku, a kowale dostali feerless (chciałem coś innego ale to losowe)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rilian
rzeźnik akolita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:34, 19 Sie 2009    Temat postu:

a mi sie mega podoba pomysl z tabelka z sojuszami. to wcale nie musi byc takie skomplikowane jak sie wydaje, bo prowadzacy kampanie (ktos wart zaufania jak na przyklad ja) moze rzucac kostka u siebie w domu. fajnie by bylo jakbys planujac wspolny atak na kogos sie dowiadywal, ze jednak nie dochodzi on do skutku, tylko walczysz ze swoim sojusznikiem;)

Co do landkow, to zapomnialem napisac, ze pojedyncze zetoniki musialyby byc wystawiane na zasadach patrolu, a dopiero polaczone mialyby dostep do ciezszego uzbrojenia.

same zetoniki mialyby reprezentowac tylko wielkosc armii. widzisz, ze w sasiednim polu na mapie przeciwnik ma 3 zetoniki, to wiesz, ze mozesz sie spodziewac max 1500 pkt armii, ale nie wiesz co w niej jest.

co do bonusow, to jestem za tym, zeby byly losowe i zeby w razie zabicia jednostki z bonusem tez losowalo sie, czy go utracila czy nie, a nie tracila go automatycznie, bo na przyklad w mojej armii najczesciej ginie wiekszosc piechoty i nigdy bym sie nie dochrapal bonusa na dluzej niz 1 bitwe, ale jesli tak nie bedzie, to nie bede sie czul pokrzywdzony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedal
bartnik



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3city Tau'ri

PostWysłany: Śro 20:46, 19 Sie 2009    Temat postu:

hmm czyli do obrony nie potrzeba kartoników ... po prostu jak ktoś cie atakuje 3 kartonikami to przeciwko niemu wystawiasz 1500ptk ? to po co te kartoniki w końcu możesz się umówić na jakie punkty będziecie grać i tyle ...
bo jak potrzebne były by też do obrony to atakowało by się tam gdzie ich nie ma i zazwyczaj 2-3 na 1 a to słabo uczciwy pojedynek Razz

może inaczej, co dają kartoniki poza tym, że muszę je przesuwać po mapie wy atakować ? zakładając, ze różnica w punktach atakującego i obrońcy nie powinna przekraczać 10% aby walka miała sens Smile

z tymi awansami masz tak, że masz tabelkę na pojazdy i na niej dalej masz losowo k6 ...
co do utraty, to awanse pokazują to, że stali się weteranami, wiec jak zginie ich większość i nowi też mieli by bonus to tak trochę przegięte, z doświadczenia wiem, że tacy weterani i tak nie żyją dłużnej niż dwie bitwy Smile a i tak dostajesz nowe bonusy co bitwę Smile
pamiętaj, że to wh40k gdzie nawet małe bonusy potrafią przegiąć armie Sad to jest zrobione tak by taka armia nie była przegięta nonstop, skoro są to weterani to teraz ich chronisz by nie zginęli, no i z grubsza starasz się dawać bonusy jednostce która raczej przeżyje Smile lub stawiasz na kopa na jedna czy dwie bitwy (tak jak bym sternów podpakowywał, pomysł ok ale oni i tak zejdą) Smile no i w sumie jednostka musi przeżyć by można było jej bonus dać i nie można zmieniać jej konfiguracji Smile

co do sojuszy i atakowania jednego kolesia, jak razem to dzielicie się FOC bo kombinacja gdzie mamy atak 1000+1000 kontra 1000 lub nawet 1500 to obrońca nie ma szans Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stablo
bartnik



Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sopot

PostWysłany: Czw 8:23, 20 Sie 2009    Temat postu:

Iroks napisał:
skoro mozna będzie wystawić na 500 pkt sam fast attack to będzie też można wystawić 2 landki Razz




Lord masło napisał:
nie za bardzo bo przecież jak zostało wczesniej nadmienione na każde 500 pkt (czyli żeton) przypada conajmniej 1 HQ i TROOPS


We Are The Black Templars. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Stablo dnia Czw 8:24, 20 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord masło
żarłok



Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z nienacka

PostWysłany: Czw 12:07, 20 Sie 2009    Temat postu:

tak na marginesie

Może by zrobić że jeżeli oddział straci dużą część oddziału traci N punktów doświadczenia, a jeżeli wybity w pień to oczywiście poza 0 expem z bitwy traci powiedzmy 2N

doświadczenie powinno zostawać przypisane do oddziału nawet jeżeli zszedł cały (nie licząc minusów wymienionych wcześniej) ponieważ pamiętajcie że zejście modelu nie oznacza że koleś zginął mógł np. stracić przytomność lub odnieść zbyt dużą ranę aby walczyć dalej, a minusy oznaczają że powiedzmy ktoś rzeczywiście zgiął i zastąpiono go n00bem co zmniejszyło średniego expa drużny. jeżeli minusy zredukują oddział poniżej progu dostania bonusa traci on tego bonusa.

Może skomplikowane może nie ale powinno ograniczyć tworzenie mega wycinackich oddziałów.


PS
Stablo czy jest w templarach coś czego nie wiem??
np. to że mogą wrzucić radka jako HQ i TROOPS ????


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lord masło dnia Czw 12:12, 20 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rilian
rzeźnik akolita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:21, 20 Sie 2009    Temat postu:

Masło, moim zdaniem to juz za daleko posunieta komplikacja. Ja myslalem, ze bonusy sa losowe i dostaja je losowe jednostki. Wiem, ze to nie oddaje realizmu, ale nie bedzie wtedy przegiec a i weselej jest jak obsluga mozdzierza ma WS 5Wink

Dedal, nie kumam w takim razie idei kampanii i istnienia mapy, skoro umawiasz sie na konkretne bitwy na rozne punkty z roznymi rozpiskami....

Myslalem, ze to bedzie tak, ze zetoniki reprezentuja twoja armie, ktora dowolnie rpzesuwasz po duzej mapie i jezeli napadna Cie 3 zetoniki na jeden twoj, to twoja wina, ze tak je poprzesuwales, ale raczej tak nie bedzie, bo twoj przeciwnik koncentrujac tyle wojska na jednym terytorium odslania sie na atak na innych..

Ja uwazam, ze nie ma co narazie gdybac, tylko sie spotkac w rzezniku i pogadac o co chodzi, bo widze, ze kazdy ma inna wizje tego jak to ma wygladac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedal
bartnik



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3city Tau'ri

PostWysłany: Czw 14:31, 20 Sie 2009    Temat postu:

Rilian napisał:
Masło, moim zdaniem to juz za daleko posunieta komplikacja. Ja myslalem, ze bonusy sa losowe i dostaja je losowe jednostki. Wiem, ze to nie oddaje realizmu, ale nie bedzie wtedy przegiec a i weselej jest jak obsluga mozdzierza ma WS 5Wink

Dedal, nie kumam w takim razie idei kampanii i istnienia mapy, skoro umawiasz sie na konkretne bitwy na rozne punkty z roznymi rozpiskami....

Myslalem, ze to bedzie tak, ze zetoniki reprezentuja twoja armie, ktora dowolnie rpzesuwasz po duzej mapie i jezeli napadna Cie 3 zetoniki na jeden twoj, to twoja wina, ze tak je poprzesuwales, ale raczej tak nie bedzie, bo twoj przeciwnik koncentrujac tyle wojska na jednym terytorium odslania sie na atak na innych..

Ja uwazam, ze nie ma co narazie gdybac, tylko sie spotkac w rzezniku i pogadac o co chodzi, bo widze, ze kazdy ma inna wizje tego jak to ma wygladac


mapa reprezentuje pola przez ciebie zajęte z których możesz wyprowadzić atak lub które możesz bronić ...
twoja "armia" jest po prostu gdzieś w tym rejonie i jest używana tam gdzie jest potrzebna ...
przesuwanie kartoników które nawet nie są konkretnymi jednostkami strasznie utrudnia zabawę bo pamiętajmy, że najistotniejsze są bitwy i one mają być zabawą, bo atak 1000ptk a 500ptk (na patrol na dodatek) to żadna zabawa dla obrońcy Razz
to że mam pecha, cool ale to będzie powodować przeginki nawet nie związane z z bitwami, ludzie będą kombinować jak tu zaatakować wiekszą armią na mniejsza i w końcu skończy się na tym, ze i tak wszyscy będą biegać armiami po 1500 bo mniejsze mają zero szans w starciu z większymi ...
z doświadczenia wiem, ze nawet 125ptk dodatkowe na armie potrafi ja sporo przegiąć ... no i pamiętaj, ze to musi być z zasadami wh40k czyli gra się na dany limit dla obu armii Smile

przykład czegoś ciekawego, dwóch mnie atakuje, moje żetony są wystawione na granicach (pojedynczo), jeden armia 3xżeton atakuje konkretne pole z moim żetonem ... szans mam zero ... drugi atakuje pole bez żetonu (znalazł lukę w końcu są tylko 3 żetony), ja nie walczę i tracę pole (on ma tam też 3 żetony) ... zbieram siły i atakuje jednego z nich a drugi sobie dzieli armie na 3 i zajmuje mi 3 pola Razz ...
tracę 5-6 pól w dwie tury, nie sądzisz, że to przeginka ?
przy moich założeniach obaj gracze chcą mnie zaatakować ale tylko jeden na pewniaka, ale ja się godzę na obronę obu, a sam atakuje pole jednego z nich (obok tego pola które on zaatakował), w sumie rozgrywam dwie bitwy (zakładajmy, ze oba przegram) obaj zajmują moje dwa pola (ale miałem dwie uczciwe według zasad bitwy), w następnej turze jest podobnie ale ja atakuje inne pole, ale nie godzę się na dodatkową obronę, znowu mam dwie bitwy, mogę zając pole lub nie oraz stracić pole lub nie Smile

wszelkie modyfikacje punktów atakującego i broniącego nie mogą przekraczać tych około 10% bo sama bitwa jest wtedy bez sensu Sad
pamiętaj, że bitwy maja być najważniejsze i one mają o wszystkim decydować Smile
mapa reprezentuje tylko to co zdobyłeś i co możesz zaatakować i zdobyć ... gdzie znajdują się rejony dające bonus ... nie reprezentuje fizycznych odległości które ma pokonać nasza armia ...

żetony w połączeniu z sojuszami w zasadzie eliminują "nie zsojuszowanego" gracza ... w zasadzie bez walki ... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rzeznik40k.fora.pl Strona Główna -> Forum Klubu Rzeźnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin