Forum www.rzeznik40k.fora.pl Strona Główna www.rzeznik40k.fora.pl
klub bitewniakowy
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Planetary Empires
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rzeznik40k.fora.pl Strona Główna -> Forum Klubu Rzeźnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedal
bartnik



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3city Tau'ri

PostWysłany: Czw 14:45, 20 Sie 2009    Temat postu:

co do awansów dla zniszczonej Smile interpretacja, że ranny itd do mnie przemawia Smile ale co z pojazdami monstrami (pojedynczymi), tu już nie jest tak łatwo Sad

co do losowości samych jednostek to tak średnio bo jak bonus dostanie jednostka która zazwyczaj robi za mięso armatnie i zawsze ginie ? a sam typ bonusu jest z tabelki i jest losowy ...
według mnie już sama losowość bonusu powinna wystarczyć, bo i wtedy można dostać bonus który nic nam nie da Sad (np. preferred enemy)

nie do końca skumałem słowa poziom doświadczenia ... nie chcecie chyba wprowadzać jeszcze doświadczenia dla jednostek takiego z rpg ? bo to strasznie skomplikuje całość ...
po prostu jednostka dostaje bonus (ma jeden lub więcej jeśli jest żywotna)
poziom przy którym traci jedne bonus to standardowe społowienie, a dwa bonusy traci jak zostanie zniszczona ... a doświadczenia wiem, że nawet dwa bonusy to rzadkość zwłaszcza przy pojazdach które łatwo społowić Smile monstra też da się społowić Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iroks
okrawacz zwłok



Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:59, 20 Sie 2009    Temat postu:

a tam bawić się w dziwne rzeczy
-mamy mapkę,
-auto obrony
-1 atak
-na środku mapki furious charge po zdobyciu można atakować 2 razy
-bonusy:
*+1 do statystyki
(max 1 bonus)
zniszczona jednostka = strata bonusu
przy pojazdach na 1-3 ucieka załoga i bonusy z bs/ws można ponownie wykorzystać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedal
bartnik



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3city Tau'ri

PostWysłany: Czw 23:54, 20 Sie 2009    Temat postu:

mała dyskusja w paszczy :

dwa typy bonusów na terenach
- bonus stały losowany przez pierwszego gracza który na dany teren wejdzie, bonus zostaje tam na wieki i jest dawany graczowi który kontroluje dany teren w danej turze
(bonusy są unikalne, po wylosowaniu są usuwane z listy dostępnych jeszcze bonusów)
- bonus jednorazowy, znajdowany na wyznaczonych polach, na 5+ (D6), rodzaj bonusu też jest losowany lecz nie jest unikalny
(na daną bitwę można wykorzystać max 3 bonusy, by nie tworzyć mega przegięć)

lista bonusów do uzgodnienia
moja propozycja do pierwszej grupy :
- budynek zwiadu (kontrola nad satelitami, radary itd) - daje możliwość wybrania typu rozstawiania i celu misji, ale raz na turę (atak lub któraś z obron jeśli jest ich więcej)

propozycje na bonusy z drugiej grupy :
- wymiana w FOC z 1FA na 1HS (możliwe inne kombinacje lub nawet losowa kombinacja, do uzgodnienia)
- awans jednostki na daną bitwę (na zasadach normalnego awansowania)

awanse (zdobywanie i strata) :
wygrana bitwa 2 jednostki, przegrana 1 jednostka
moja propozycja
jednostka żywa bez problemu, martwa na 4+ (D6) w końcu faktycznie ktoś mógł ocaleć Smile
wybieranie jednostki : losowe lub nie, ja stawiam na wybieranie samemu bo same rodzaje awansów są już losowe ... ale mogę przystać na losowość, choć to wtedy słabo jak trafi na martwą Razz
straty bonusów :
- jeśli jednostka jest społowiona to na 4+ (D6) zachowa bonus który może stracić (jeśli ma dwa lub więcej to jeśli straci to się losuje)
- jednostka zniszczona rzuca dla każdego bonusu i zachowuje go na 5+ (D6) ... (może stracić wszystkie)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dedal dnia Czw 23:56, 20 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedal
bartnik



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3city Tau'ri

PostWysłany: Pią 0:09, 21 Sie 2009    Temat postu:

możliwe działania gracza na turę
- 1 atak (można by dodać jednorazowy bonus dający jeden dodatkowy atak na zasadach patrolu, bez zajmowania pola, dający awans jednostkom)
- obrony, jedną musi przyjąć (czasami warto więcej chcąc popsuć awanse przeciwnikowi, ale ryzykując utratę pola)

pauza:
gracz może na jedną turę być nietykalnym (musi być realne uzasadnienie, wyjazd, szkoła itd ... gdy fizycznie go nie ma i nie jest w stanie zagrać bitew)

inicjatywy
losowane przed daną turą, istotne przy obronach, chodzi o kolejność przyjmowania "wyzwań", pierwsze obowiązkowe Smile

P.S. zastanawiam się nad budowaniem, np. bunkrów ale pojawianie się na polu walki budynków o pancerzu 14 to jak danie darmowego landka, jest to trochę za mocne jak dla mnie Sad
no i budowa musi być za "coś" i trzeba by opracować skąd to "coś" uzyskać Smile
ja bym zagrał na starcie bez takich ciekawostek, i ewentualnie potem je dodać (w drugiej kampanii jak już będziemy mieli doświadczenie z pierwszej, czego w niej brakuje a co było przegięte)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dedal dnia Pią 0:14, 21 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rilian
rzeźnik akolita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:42, 21 Sie 2009    Temat postu:

zgadzam sie co do budowania bunkrow. Nie sa przegiete, bo budynek z pancerzem 14 sie nie rusza, nie przewozi termosow do szarzy i nie wiadomo w co jest uzbrojony, ale faktycznie narazie podarujmy to sobie.

co do tego zwiadu to niekoniecznie mi sei to podoba, bo z jakiej racji atakujacy ma na przyklad wybrac, ze gramy znaczniki, skoro walczy nie na swoim terenie i teren i tak jest pod kontrola przeciwnika. Wychodzilo by na to, ze jedna armia siedzi w okopach a nagle sie okazuje, ze na ziemii niczyjej sa wazne punkty strategiczne i tzeba je zdobyc. troche to bez sensu. Moze lepiej dac do wyboru rodzaj ustawienia?

bonus staly z terenu: Nadajnik radiowy; daje wsparcie artyleryjskie, dziala tak jak master of ordnance w gwardii (brzmi groznie, ale wierzcie mi, ze nie jest, to nawet jak trafie, to nie trafia;p)
Szpital; daje przerzuty na to, czy dana jednostka traci bonus
Warsztat; daje pojazdom mozliwosc naprawy immobila i weapon destroyed na 6+ plus to co szpital, tylko na pojazdy.

Bonusy jednorazowe:
Uznanie dowodztwa; dowodztwo przysyla posilki dla swojego najlepszego generala, daje mozliwosc wystawienia dowolnej jednostki niezaleznie od foca do 150 pkt, z wylaczeniem bitew na zasadzie patrolu.

Narodziny genialnego dowodcy: dowolna jednostka na jedna bitwe dostaje zasade scout move

Stare umocnienia: wybieramy jeden teren w strefie wystawienia, daje on piechocie dodatkowe +1 cover save

Ślepa furia: daje +1 do rzutu na zaczynanie i przejmowanie inicjatywy na jedna bitwe.

Tropienie: dzieki potajmnemu podejsciu do wroga wybierasz czas uderzenia, daje mozliwosc wykorzystania zasad night fight w pierwszej lub ostatniej turze, lub z nich zrezygnowanie, jesli misja takie narzuca.

narodziny bohatera; pozwala wystawic imiennego bohatera do 100 pkt. (nie wiem, czy do tej wartosci sa jacys przegieci bohaterowie, u mnie nie bardzo, ale mozna ta liczbe zmniejszyc)


Co do bonusow z tabelki, moze zrobmy tak, ze jesli wygrales masz 2 +1 na losowa jednostke, a jesli przegrales masz 1+1 na losowa jednostke. To wlasnie o to chodzi, zeby bylo smiesznie, ze mieso armiatnie dostaje bonusa, i tak nie ma stresu, ze go straci, bo byl darmowy dodatkowy, a jak by sie ktos zdziwil w walce jakby sie dowiedzial, ze moja obsluga mozdzierza ma 4 inicjatywy, albo cos;)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rilian dnia Pią 11:46, 21 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dedal
bartnik



Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3city Tau'ri

PostWysłany: Pią 13:17, 21 Sie 2009    Temat postu:

Rilian napisał:
co do tego zwiadu to niekoniecznie mi sei to podoba, bo z jakiej racji atakujacy ma na przyklad wybrac, ze gramy znaczniki, skoro walczy nie na swoim terenie i teren i tak jest pod kontrola przeciwnika. Wychodzilo by na to, ze jedna armia siedzi w okopach a nagle sie okazuje, ze na ziemii niczyjej sa wazne punkty strategiczne i tzeba je zdobyc. troche to bez sensu. Moze lepiej dac do wyboru rodzaj ustawienia?

hmm ... a jeśli support obrońcy dał ciała i zrzucił zaopatrzenia na polu niczyim ? ... choć w sumie rodzaj rozstawiania wystarczy Smile

Rilian napisał:
bonus staly z terenu: Nadajnik radiowy; daje wsparcie artyleryjskie, dziala tak jak master of ordnance w gwardii (brzmi groznie, ale wierzcie mi, ze nie jest, to nawet jak trafie, to nie trafia;p)
Szpital; daje przerzuty na to, czy dana jednostka traci bonus
Warsztat; daje pojazdom mozliwosc naprawy immobila i weapon destroyed na 6+ plus to co szpital, tylko na pojazdy.

Bonusy jednorazowe:
Uznanie dowodztwa; dowodztwo przysyla posilki dla swojego najlepszego generala, daje mozliwosc wystawienia dowolnej jednostki niezaleznie od foca do 150 pkt, z wylaczeniem bitew na zasadzie patrolu.

Narodziny genialnego dowodcy: dowolna jednostka na jedna bitwe dostaje zasade scout move

Stare umocnienia: wybieramy jeden teren w strefie wystawienia, daje on piechocie dodatkowe +1 cover save

Ślepa furia: daje +1 do rzutu na zaczynanie i przejmowanie inicjatywy na jedna bitwe.

cool Smile bardzo mi się podobają, jestem za Smile

Rilian napisał:
Tropienie: dzieki potajmnemu podejsciu do wroga wybierasz czas uderzenia, daje mozliwosc wykorzystania zasad night fight w pierwszej lub ostatniej turze, lub z nich zrezygnowanie, jesli misja takie narzuca.

drobny problem z tą ostatnią turą bo nie wiadomo która to Razz chyba, że dajemy 1 lub od 5 w górę Smile ale pomysł cool Smile

Rilian napisał:
narodziny bohatera; pozwala wystawic imiennego bohatera do 100 pkt. (nie wiem, czy do tej wartosci sa jacys przegieci bohaterowie, u mnie nie bardzo, ale mozna ta liczbe zmniejszyc)

fajne Smile choć u mnie zonk w HQ nie posiadam tańszych niż 125 Razz ... mniej niż 100 maja dwaj, ten od scoutów i ten od pojazdu Razz
ale w sumie spoko jakoś przeżyje Smile
pytanie tylko czy w normalnych bitwach będą zabronieni "speciale" Razz jeśli tak to tak średnio to widzę w moim przypadku, choć nie gram wiele na "specialach" to chętnie bym wypróbował ...
kurcze niektóre armie mają strasznie tanich speciali a inne bardzo drogich ... może olać cenę i zabronić ich normalnie a bonus da po prostu możliwość wystawienia jednego Smile

Rilian napisał:
Co do bonusow z tabelki, moze zrobmy tak, ze jesli wygrales masz 2 +1 na losowa jednostke, a jesli przegrales masz 1+1 na losowa jednostke. To wlasnie o to chodzi, zeby bylo smiesznie, ze mieso armiatnie dostaje bonusa, i tak nie ma stresu, ze go straci, bo byl darmowy dodatkowy, a jak by sie ktos zdziwil w walce jakby sie dowiedzial, ze moja obsluga mozdzierza ma 4 inicjatywy, albo cos;)

to mi się nawet podoba Smile zostawia mi pewną drobną kontrole Smile
nawet bym się zgodził na to by tylko przy wygranej dało się wybierać 1 Smile bo w końcu to wygrana Smile
i mogło by być tak : wygrana 1 wybrany + 2 losowe, przegrana 2 losowe
jeśli za dużo to się by potem jakoś obcieło do 1+1 i 0+1 Smile ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rilian
rzeźnik akolita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:01, 21 Sie 2009    Temat postu:

Dedal napisał:
olać cenę i zabronić ich normalnie a bonus da po prostu możliwość wystawienia jednego Smile


proponuje sie umawiac, ze jak gramy to na jednego specjala, albo zero, a bonus pozwala wystawic dwoch zamiast jednego, albo jednego, jesli nie gramy na specjali.

Dedal napisał:
wygrana 1 wybrany + 2 losowe, przegrana 2 losowe
jeśli za dużo to się by potem jakoś obcieło do 1+1 i 0+1 Smile ?


cool:)

jeszcze mi przyszedl do glowy taki jednorazowy bonus.
Pradawna baza zaopatrzenia: daje na jedna bitwe dostep do IA, bez super heavy i gargantuan. Chyba, ze przeciwnik sie zgodzi na super heavy;)

No i jeden staly:
Dodatkowe przeszkolenie: pozwala zmieniac uzbrojenie jednostkom weteranow (takim, ktore maja jakis bonus z doswiadczenia)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.rzeznik40k.fora.pl Strona Główna -> Forum Klubu Rzeźnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin